HTML

Válás előtt, avagy szétszakított babaruha

Válás előtt vagyok. Ember megcsalt, mennie kell, hiába a gyerek, hiába minden magyarázkodás. Ő még nem tudja, hogy én tudom. Hát kb. erről fog szólni.

Friss topikok

  • dropout: "Elmegy a külföldi munkára, és ha minden jól megy, akkor szeptemberben kiutazik." SZEPTEMBER VAN! (2009.09.04. 22:39) Fejlemények
  • maripán: Nagyon eltűntél...jó lenne valami beszámoló....! (2009.09.04. 18:26) Változatlan állapot
  • screech: Remélem a gyereked jobban van és nem volt komoly baja, csak valami nyári franckarika. Próbáld meg ... (2009.07.08. 00:38) Semmi különös
  • Catherine: screech, egyfolytában ezekre a dolgokra gondolok. Meg arra, hogy milyen nagy örömmel vártam a masz... (2009.06.20. 19:56) A manipulátor
  • dropout: "Biztosan az én hibám." Nem, nem a te hibád! Szerencse is kell az élethez, azon belül a jó házas... (2009.06.16. 20:52) Ostoba szőke liba!

Linkblog

Mintakép? ... Válasz egy jóbarátnak

2009.04.24. 21:25 Catherine

Sziasztok!

Ez a bejegyzés egy jó barátomnak szól, akivel egy másik poszton tartom a kapcsolatot. Oda nem akarom elvinni ezt a problémát, ezért ott szólítom, válaszolom meg, ahová való: itt.

Elgondolkodtam intő soraidon. Igazából egész délután ez járt a fejemben. Tudom, értem, amiket írsz. Tudom, hogy a harag és a düh nem jó tanácsadó. Tudom, hogy akármekkora csirkefogónak is gondoljam a férjemet, attól még a gyerekem apja és az is marad örökre. És tudom, hogy valahol igazad van, ha nem helyesled azt, hogy be akarjam buktatni.

De kiragadok egyetlen mondatot: (a gyereknek) "szüksége van a mintára, neked pedig arra, hogy nyugodtan oda merd adni neki".

Ebben sok-sok minden van benne, és egy csomó dolog abból is, amit érzek. Mert úgy érzem, hogy most ez a cél. Eddig álomvilágban éltem, sőt: én magam alakítottam ki magamnak ezt az álomvilágot. Hazugságból összeszőtt világ ez. Magamnak is hazudtam, arról, hogy ő milyen ember. Olyannak festettem le, amilyennek látni szerettem volna, és nem olyannak, amilyen valójában. Olyan tulajdonságokkal ruháztam fel, amik az elődjéből (a Sárkányból) hiányoztak. A hibái felett pedig, amik az idő teltével a környezetemnek egyre nyilvánvalóbbak lettek, egyszerűen elsiklottam. Az oly sokszor megmutatkozó kicsinyességén felülemelkedtem, a nemtörődömségét a fáradtság számlájra írtam. És még sorolhatnám. Mintaapát csináltam belőle, és magam is elhittem, hogy így is van. De be kell látnom, hogy én vagyok az, akit a legeslegjobban átvertem ezzel az egésszel: nem akartam rá haragudni, neheztelni, azért, hogy nagyon rossz körülmények közé szorított minket. Tisztelni akartam. De most nem tudom, hogy tisztelhetem-e egyáltalán valamiért is.

Igen, ő a gyerekem apja. De ezentúl micsoda? 

Én nem ismerem őt. Én nem ezzel az emberrel, nem ezzel a kéjsóvár ürgével éltem eddig, aki egy kóbor numera lehetőségére azonnal rámozdul.

Tudod az elmúlt napokban sokat kellett tesóm miatt nézegetnem azt a régi posztot, ahová annyit írtunk régebben. Te is, én is, és még sokan mások. És tudod mit vettem észre? Hogy gyakorlatilag minden hétre jutott valami balhé és valami csalódás az elmúlt években, ami vele volt kapcsolatos. Sőt, ezeknek mindnek eredője volt: többnyire tevőleg okozója. Ezek után, végigolvasva az elmúlt több mint két évnyi "magamat" jutottam el arra a felismerésre, hogy nem is ismerem őt.

És mindehhez járult még egy kis dolog. Amit leírtam itt. Valamelyik este történt a héten, talán két napja. Nyavalygott, hogy a gyerek nem foglalkozik vele. És amikor arra próbáltam kapacitálni, hogy talán neki kéne mellé ülni és játszani vele, kontaktust keresni a kicsivel, akkor hárított. Akkor, ott indult el a lelkemben az a folyamat, aminek most a végén vagyok és aminek a végén kénytelen vagyok beismerni, hogy fogalmam sincs, hogy kivel élek.  

Most ezzel az egész "lebuktatósdival" az a célom, hogy megismerjem. Hogy lássam, lehet-e minta a gyerekünknek? Hogy nyugodtan adjam oda, ha odaadom. Vagy fenntartásokkal tegyem, ha úgy helyes.

Látni akarom magam előtt tisztán a jellemét. És ezt így ismerhetem meg a legjobban. Le kell vetkőztetnem az ösztönlényig, még ha én bele is pusztulok, lelkileg. Fel fogok állni belőle, idővel, de ha nem teszem meg, sosem lehetek ezentúl biztos semmiben.

És még valami, egyetlen apróság: emlékszel amikor beadtuk a keresetet a bíróságra, miről beszélgettünk? Te és egy másik jóbarát azt javasoltátok, hogy valahogyan szerét kellene ejteni egy párterápiás "kezelésnek". Amit most teszek, az kvázi ugyanaz: hiszen ott is azt a tanácsot kaptuk volna, hogy próbáljuk visszalopni a romantikát és a vágyat a mindennapjainkba, akár úgy, hogy naponta méleket váltunk, amiben a vágyainkról írunk. Ez most ugyanaz, még a célja is ugyanaz: szembesülni azzal, hogy ismerjük-e a másikat és hogy akit ismerünk, az-e akivel élni akarunk vagy sem. Annyi a különbség, hogy ő nem tud róla.

Felmerült egy másik dolog is: a várható reakció a lebukáskor. Én attól nem tartok, hogy esetleg arra fogja, hogy engem várt romantikus készülődéssel, nekem készült. A reakcióit ismerem. Ha sarokba szorítva érzi magát, akkor támad. Rögtön. Meg sem hallgatja még az ellene felhozott vádakat sem. Ő a tipikus "áldozat", csak a kereszt hiányzik hozzá. Számtalanszor láttam már ezt, másokkal szemben, amikor a lezáratlan ügyeiben olvasták rá az erkölcsi "ítéletet" (és a bíróságit is), de ugyanakkor a családjának "őt bántó" tagjaival szemben is alkalmazza nap mint nap. Velem szemben ritkán alkalmazta, legutóbb a múltkori "nagybeszélgetésen", amikor a bevételnövelésről és a költségcsökkentésről beszélgettünk. 

Most is ez a reakció várható. Érzem és tudom, hogy a fejemhez akarja vágni, hogy, ahogyan egy barátnőm írta, ő nem ilyen lovat akart, és elégedetlen velem. Megtette már számtalanszor. És ha alkalma nyílik rá, akkor meg is fogja tenni, ebben biztos vagyok.

De ezen túl, mármint a várható első reakción túl NEM ISMEREM ŐT. :( Szomorú bevallani, sz.r érzés, de ez az igazság. 

Kátya 

37 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://miumiu.blog.hu/api/trackback/id/tr971084774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dropout 2009.04.24. 22:50:36

"Felmerült egy másik dolog is: a várható reakció a lebukáskor. Én attól nem tartok, hogy esetleg arra fogja, hogy engem várt romantikus készülődéssel, nekem készült. A reakcióit ismerem. Ha sarokba szorítva érzi magát, akkor támad. Rögtön."

Csak nehogy megüssön! :(((
Arra gondolok itt, hogy a hirdetésre ha randit kér, oda ne menj el. Túllőnél vele a célon és lehet, hogy visszafelé sülne el.

Szerintem bőven elég a tárgyalás napján ráborítani a bilit, megmutatni a leveleket, fejére olvasni az anyagi és az erkölcsi károkozást egyaránt, összecsomagolni a táskáját, oszt kalap-kabát!

Persze, ez a te döntésed.


"Most ezzel az egész "lebuktatósdival" az a célom, hogy megismerjem. Hogy lássam, lehet-e minta a gyerekünknek? Hogy nyugodtan adjam oda, ha odaadom. Vagy fenntartásokkal tegyem, ha úgy helyes."

Minek akarod "megismerni"? Mikor eddig csak a rossz oldalát mutatta?

Egy volt kollégám (már 60+) úgy vette el anno a feleségét, hogy annak már volt egy fia az előző házasságából. Kicsi volt még a srác, talán óvodás, mikor a kollégámmal összejött. A nő volt férje ugyanilyen "csélcsap" volt, csak a bajt hozta a nő és a gyerek fejére. Miután a kollégám lett a nő férje és egyben a fiú nevelőapja, teljessé vált a család + született még egy gyerek. A fiú vér szerinti apja egyáltalán nem tepert túl sokat a kapcsolattartásért, neki csak nyűg volt az egész. A srác - ma már felnőtt férfi - a kollégámat tekinti APJÁNAK.
Persze nem lehet ugyanazt a sablont ráhúzni mindenkire, de van egy olyan érzésem, hogy a te férjed sem viszi majd túlzásba. Egyre jobban fognak ritkulni a "láthatások".


Még egy! Nemtom mennyire ért a sz.géphez. A blogolás, e-mailezés után te is töröld mindig a cookie-kat, előzményeket!!!
Lehet, hogy ő is belépeget ám a tiedbe... :X

Füles-Bagoly 2009.04.25. 12:13:54

Egyetértek az előttem szólóval.

Már intettelek az emlegetett helyen arra, hogy ő is "utánadnézhet".

Másrészt volt már elég kapcsolatod, gondolj vissza arra, hogy a szakítások után, mikor lecseng az emberben a "kapcsolat-gyász" önkéntelenül is tisztázod a dolgokat és megismered a másikat.
Nem és nem látom értelmét belemosni magadat abba a szaros lébe, amit a párod kevert. Csak te is bemocskolódsz.

De mint említettem ez csak az én véleményem.

A mintához meg csak annyit, hogy kicsit késő már "megválasztani" a mintát. Ez eldöntött kérdés. A kicsikédnek ez a minta adatott. Hagyd, hogy ő ismerje meg, és döntse el követi-e.

Többször is írtad te akarsz számára minta lenni. Oké, de ezt a sztorit is meg fogja ismerni. Mit fog rólad ezek után pl. kamaszként gondolni?! Biztos ezt a nő-képet szánod neki?!

Én nem így ismerlek.

És igen, lesz még más férfi-minta az életetekben, nemcsak ő. Pl. A te apád, a jövendő kapcsolatod, tanár bácsik, a barátai apukái...
Meg fogja tudni ítélni az apját ő egyedül, és hidd el, egészen korán!!!
A reakciói már most is ezt mutatják.

Méltósággal gyere ki ebből. Hosszútávon jobb lesz, azt gondolom.

De tudod hol találsz, bárhogy döntesz is, mert a döntés a tiéd. A következményeket te viseled.

Apropó, ha ennyire tudod a várható reakcióit, miért gondolod, hogy nem ismered?!
Max. ezt az oldalát nem ismered, és vajon hányat még?!

Catherine 2009.04.25. 13:29:46

Sziasztok!

Gondolkodom, gondolkodom. Kvázi egész nap. Azokon, amiket írtok, hogy jó döntést hoztam-e a lebuktatósdival kapcsolatban.

Épp az előbb néztem meg, válaszolt-e az alteregómnak. Igen, válaszolt, mélben. Reggel. Ez volt az első dolga ma reggel. Hagytam is rá időt (elmentem a boltba), és nem vesztegette. Sőt, kvázi ugyanaz játszódott le, mint tegnapelőtt este: reggel etettem a gyereket, visszaosonok, ő már nyakig a számítógépben. Persze oda kellett menjek vmiért, és amint közelebb értem, már csukta is le a mélboxot reflexből. Mert tudta, hogy lebukik, ha meglátom a mélboxon a legfelül figyelő levelet. Amit C írt.

Ez hatott, ütött és fájt. Jobban, mintha a nagy leleplezés napján lennénk és megütne a valóságban. Amire nem hinném hogy sor kerül majd.
Szóval ez ütött, és azóta meg pláne egyfolytában gondolkodom.

Kell-e nekem valóban ez a lebuktatás, vagy elég annyi, amit már tudok? Elég. Hiszen a döntést már meghoztam. Április elején. Ugye. Több mint 3 hete.

Hogy és minek fogom érezni magam, ha végigcsinálom a tervet, ami zseniális, röhejes, vicces, de ugyanakkor megalázó és bántó? Nem őt bántom vele, hanem magamat. Már az nagyon fáj, az nagyon mélyen érint, hogy ennyire gyorsan rárepült az első kósza jelentkezőre. És hogy minden egyes géphez jutásakor ez az első dolga, hogy válaszoljon, írjon. Még akkor is, ha a gyerek a közelében van.

Már reggel, a levele olvasása előtt is kilógott a lóláb. Kitalálta, hogy csináljunk fotókat du-n magunkról. A gyerekről, meg családiakat, meg magunkról külön-külön. Ilyen még sose volt, még az ünnepeken is én fotózok, 1-2 fotón ha rajta vagyok eddig összesen.
Ő nem tudja uis kezelni a digitális gépünket. Annyira nagyon kilógott a lóláb, ezért is mentem el itthonról, mert a hányinger kerülgetett. Azért kell a fotó most, mert van jelentkező a "szolgáltatására" és kell a képet küldje, mert kérték. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!

Ha folytatom, rámegyek. Oda lesz az erkölcsi tartásom, vagy legalábbis nem gondolhatom azt, hogy többet érek nála.
Ha nem folytatom, akkor is rámegyek, mert nem tudom kézben tartani a dolgokat és ettől én megőrülök.

El kéne aludni két hétre. Bár egyelőre úgy döntöttem, hogy nem válaszolok neki pár napig. Amíg magamban a helyére teszem ezt az egészet.


Cookie-k és ilyesmik: a számítógéphez annyit ért, amit tőlem tanult. De azért leellenőriztem a cookie-kat, nincs benne semmi, ami utalna arra, hogy hol vagyok.
A bloghoz és a regisztrációhoz is külön mélcímet gyártottam, amikről nem is tud. A jelszavukra meg sosem jönne rá. Minden helyen ugyanazt a jelszót használom, de ezeken két újat, amit néha még én is elfelejtek. Olyasmit, ami akkor se jutna az eszébe, ha nagyon törné.
A blog és a többi érdekelt oldal elérési útját nem jelzi a gyorshívó menü. Mivel a freemail-emben csináltam hozzá piszkozatban elérhetőségeket.

Füles-Bagoly 2009.04.25. 14:26:47

"Ha folytatom, rámegyek. Oda lesz az erkölcsi tartásom, vagy legalábbis nem gondolhatom azt, hogy többet érek nála.
Ha nem folytatom, akkor is rámegyek, mert nem tudom kézben tartani a dolgokat és ettől én megőrülök."


Kátyám, milyen dolgokat nem tudsz kézben tartani? Az ő dolgait? Azt felesleges már.
A sajátjaidat elég jól kézben tartod. Nyugi, nem fogsz rámenni. Érzem, tudom.
Ne válaszolj neki, és néhány nap múlva töröld a regisztrációt. Ne kínozd magad. Ez a pasi nem éri ezt meg.

És még valami. Amikor tisztázzátok a dolgaitokat szerintem közöld vele, hogy egy darabig látni sem bírod, és hagyd, hogy a szüleidtől vigye és hozza a gyermekét a láthatáskor, így te kikerülheted a találkozást, az ablakból tudod őket figyelni, és közbeléphetsz, ha úgy van. Amikor kész vagy már rá, akkor pedig kikísérheted majd te a Kicsikédet.

Próbálj ezekre gondolni és a gyerekeddel kettesben kialakítandó napokra gondolni. És töltekezz a gyerekből. És belőlünk. Itt vagyunk, segítünk.

Catherine 2009.04.25. 14:44:31

Az ő dolgait nem is akarom kézben tartani. Ma is felbontottam pár fel nem bontott levelet, banki tartozásokról, apeh tartozásokról. Szépen lefűzögettem, mert ugye a látszat az látszat. Legszívesebben úgy dobtam volna a kukába az egészet, ahogy volt. Szóval már az is rossz, hogy az érdeklődés látszatát fenntartsam.

Amit úgy érzem, nem tudok kézben tartani, az a helyzet. Látnom kell, hogy mit művel. Különben úgy felnyomom magam agyilag, hogy még a tárgyalás előtt kirakom a holmiját a lépcsőházba az ajtó elé.
Ezt pedig nem kéne megkockáztatni.

A láthatás dolgában úgy vagyok, hogy amíg nem tudja hitelt érdemlően bizonyítani, hogy megfelelő helyre (tkp nem az utcára, vagy egy ismerőshöz ahol meghúzza magát) viszi a gyereket, csak akkor engedem el vele a kicsit. Anyámékat nem akarom ebbe belekeverni, elég nekik annyi, amit most tudnak.

Töltődöm egész nap, amikor velem van. Egyfolytában játszunk, összebújunk. Napjában vagy ezerszer mondom el neki, hogy mennyire szeretem. Mosolygok, énekelek, bohóckodom neki. Ez a napom csúcspontja mostanában.
Még a bölcsit se tudom úgy csinálni, ahogy kéne. Már rég aszerint kéne járjon, ahogy majd egy hét múlva fog. De nem úgy van. Alig győzöm kivárni az uzsonna végét. A héten többször is kifogást kerestem, "dolgot" ami azon a környéken van, csakhogy hamarabb odaérhessek érte. Hogy hamarabb magamhoz szoríthassam őt.

A kettőnk dolgait már kialakítottam magamban. Az első dolgom az lesz, hogy neki veszek majd dolgokat. Meg elképzeltem már azt is, hogy milyen szépre csinosítom majd ki az otthonunkat, a kettőnk otthonát. Megvalósítok mindent, 2-3 éven belül, amit akartam a lakásba, amióta megvettem. Szépen majd félreteszek rá, és ha összegyűlt megvalósítom. :) Szóval tele vagyok tervekkel. Igaz eddig is tele voltam tervekkel. De azokat mindig meggátolta az apja, vagy a világ, ami az apjával szembehelyezkedett. Most csak mi leszünk, és ha én tartom kézben a dolgainkat, akkor meg lesz minden, még előbb-utóbb a házikó is. Ebben biztos vagyok.

Köszönöm, hogy segítetek és hogy nem rémültök el a "túlkapásaimtól". Elég, ha csak én rémüldözöm magamtól.

milk-shake 2009.04.25. 18:54:57

Sziasztok!

Nem is tudom...az alap ötlet szerintem nem rossz.

Mert hogy annál kézenfekvőbb bizonyíték nem kell, mint hogy egy randevúra te érkezel.Azt már nem lehet kimagyarázni. A többit esetleg igen...bár gondolom, nem vagy rá vevő.
Csak az a baj, hogy téged érthetően erősen az érzelmeid irányítanak most.És így nagy a hibalehetőség. Ezt csak hideg, számító fejjel lehet csinálni. És csak azért, hogy legyen bizonyíték. Ami után azt mondhatod, hogy akkor most van egy órád, hogy összeszedd a legszükségesebb holmijaidat. A többit meg elküldeted az általa megadott címre.
Azt hiszem, én nem magam csinálnám, hanem megkérném egy barátomat, hogy csinálja végig az ismerkedést, menjen el a randevúra, ahova ha megérkezik, megcsörget, hogy jöhetsz. És öt perc múlva megérkezel, nem egyedül, hanem pl. apukáddal, vagy egy-két barátoddal. Barátnő elmondja, hogy hogy is volt, hogy te megkérted, csináljon végig egy ál-ismerkedést....barátnő el...te meg eléteszed az összes kinyomtatott bizonyítékot. És utána mondhatod neki, hogy van egy órája, hogy összeszedje a holmiját.
Ne maradj vele egyedül, itt keményen indulatok lesznek. Benned is, benne is.

A bíróságtól kérni kellene, hogy a gyerek láthatásával kapcsolatban a helyről is rendelkezzen, hogy hol tarthat kapcsolatot vele. Elviheti-e,vagy csak a te lakásodban, ha igen, hova, mennyi időre.
Ja és még egy: én mindenképpen megvárnám, míg papír alapon is megérkezik a végzés. Így is kezdeményezni fogja a felülvizsgálatát szerintem. Nem is biztos, hogy oda szabad neki adni azokból bármit, amit kinyomtattál. Lehet, hogy csak a számítógépen kéne neki megmutatni. Ne legyen a kezében semmilyen bizonyíték, hogy ne tudjon azzal érvelni, hogy te rászedted, becsaptad, hogy ez csak formális megállapodás volt köztetek, ő csak azért mondott le a fellebbezési jogáról.

És készülhetsz arra is, hogy nem is lesz hajlandó elmenni a lakásból. Az ok, hogy vagyonilag nincs köze hozzá, de ettől még gondolhatja azt, hogy neki meg vannak szerzett jogai attól, hogy néhány évet együtt éltetek.

Gondold ezeket végig, és lehet, hogy nem ártana egy ügyvéddel is beszélni a dologról.

dropout 2009.04.25. 20:16:25

Hivatalnok vagyok, a jog egyáltalán nem áll a fickó oldalán!

Nem tudom, hogy a bírósági eljárásban ez hogy van, de az államigazgatási eljárásban a fellebbezésről lemondó nyilatkozatot visszavonni már nem lehet. A most hatályos Ket-et a nagyokosok a Pp. szabályaira rímelve alkották. Így valószínű, hogy a bírósági eljárásban sem lehet visszavonni.

Ha Catherine az élettársa kijelentését kéri az ő tulajdonát képező lakásból (lakcímfiktiválás), azt az okmányirodában csont nélkül megteszik. Egyébként önmagában a lakcímbejelentés sem keletkeztet semmiféle jogot, így a pasinak a további ott-tartózkodásra akkor sem maradna semmi alapja (ha ő nem bérlő, nem haszonélvező, nem társtulajdonos, semmi!), ha a bejelentett lakcíme egy darabig még Catherine lakásának címe maradna.

A randira az apukával, vagy hímnemű testvérrel (ha van), baráttal, kollégával megjelenés jó ötlet. Egyedül semmiképp ne csinálj ilyet, kedves Catherine! A kinyomtatott levelekről - mint terhelő bizonyítékokról - készíts másolatot. Így ha az (akkor már) exed hirtelen haragjában össze is tépi, attól nálad még maradnak belőle példányok. Bár ezek hivatalos ügyben nem játszanak szerepet, ez csak a szembesítéshez kell. Ja, és én ráborítanám azt a szatyrot is, amiben a felbontatlan hivatalos levelek vannak!!!

Oh, my God!

"A bíróságtól kérni kellene, hogy a gyerek láthatásával kapcsolatban a helyről is rendelkezzen, hogy hol tarthat kapcsolatot vele. Elviheti-e,vagy csak a te lakásodban, ha igen, hova, mennyi időre."

Ezzel egyetértek.

milk-shake 2009.04.25. 20:50:40

Hát...sajnos, ez nem ilyen egyszerű, hogy a jog kinek az oldalán áll. Egy albérlőt sem lehet simán kitenni az utcára, még akkor sem, ha nem fizet. Lehet, hogy jogilag semmi köze a lakáshoz, de ez csak egy jó ügyvéd kérdése, hogy még jó darabig megkeserítse az életüket.
Persze, lehet, hogy igazad van, és bérlőként, mivel ott bérlői jogviszony van, más a helyzet...

Azért én biztos, hogy beszélnék egy jogásszal, olyan szintig, hogy akkor konkrétan mi a teendő. Szerintem némi nyomást kell rá gyakorolni, és kitenni a lakásból, aztán pedig azon nyomban lecserélni az összes zárat.


Nem tudom, hogy jól emlékszek-e Catherine, de ez a bírósági ügy úgy indult, hogy bár ti különváltok, de marad ott, abban a lakásban, mert hogy nincs hova mennie. Szerintem ez elhangzott a tárgyaláson is, vagy benne van az iratokban, nem?


Valóban nem lehet visszavonni a fellebbezési jogról való lemondást. Nem is ezt írtam, hanem hogy kezdeményezheti a felülvizsgálatát, vagy esetleg panaszt nyújthat be.Millió kiskapu van a bírósági és az államigazgatási eljárásban is, amik a határidőket ide-oda tolhatják. Szerintem ezt te is tudod dropout. :)))
Amíg nem érkezik meg a jogerős határozat, beadhat mindenféle beadványt. És ez megint csak egy jó ügyvéd kérdése, hogy mit bír elérni a bíróságon. Akár még azt is elérheti, hogy újra tárgyalják az ügyet anélkül, hogy kijönne a jogerős határozat. Mindezt arra hivatkozással, hogy ő bizony be lett csapva, meg lett vezetve. Ezért nem adnám a kezébe papír alapon a bizonyítékokat. És ezért várnám meg, míg megjön papíron a bírósági határozat.

Catherine:
Bocsi, nem kötekedésnek szánom, amiket írok...csak azt érzem, hogy nem árt felkészülni kicsit arra a napra, mikor borul a bili. Hogy ne érhessen semmilyen meglepetés...
Fel kell készülnöd minden lépésére, hogy tudd, mit kell rá reagálnod. És igen, arra is fel kell készülnöd, hogy esetleg nem fog simán menni.
Ilyen esetekre nagyon jól jönnek a kétajtós szekrényajtó méretű kedves barátok, akik nem szólnak egy szót sem, csak állnak ott, és néznek.... :)
Nagyon szorítok neked, hogy jól gyere ki ebből a történetből, és hogy a kicsikéd ne érezzen ebből lehetőleg semmit. Bár ők még ebben a korban nagyon érzékenyek, és ha mást nem, annyit biztosan érez, hogy feszültség van, hogy anya és apa nem olyan, mint eddig. Legalább is egymással nem.

dropout 2009.04.25. 23:38:49

Valóban nem árt az óvatosság.

De vajon felfogad-e ügyvédet, ráadásul jó ügyvédet egy olyan ember, aki a hivatalos leveleket fel sem bontotta, mert naivan azt hitte, hogy akkor elkerülheti a végrehajtást? Ha nem olvassa el az üzenetet, ha hozzá se nyúl, akkor azt ő nem vette át, nem tud róla, tehát nincs is...

Akinek alacsony a jövedelme és még abból is letiltanak...

Aki, ha ismerte volna eddig is azokat a bizonyos kiskapukat, nem tartana most itt.

Az viszont valóban csapda, hogy ha az eredeti megállapodásban az volt, hogy különválnak, de a férfi lakhatásának megoldásáig egy fedél alatt élnek.

_Ezt_ én is megkonzultálnám egy ügyvéddel, hogy (a mostani tárgyaláson) hogyan lehet ezt megváltoztatni!
Ad absurdum magán a tárgyaláson borítanám ki a bilit! Ott a bíróság előtt! Előállnék a kinyomtatott kompromittáló levelekkel és mindennel! A fickó se köpni, se nyelni nem tudna.

A kétajtós szekrényeket is jó lenne beszerezni. Ha ő is rászabadította Catherine-re a végrehajtókat...

Van egy mondás: aki karddal harcol, kard által vész el. (Vagy valami ilyesmi.)

Füles-Bagoly 2009.04.26. 09:26:16

Halihó, emberek!!!
Állj, azon gondolkoztatok már, hogy mit sugalltok?!

Harcot... erőszakot mind két oldalról. Jó, ez így mind szép és jó, remek elégtétel... és UTÁNA?!

Utána mi van? Ott marad egy kisgyerek a feje fölött acsarkodó szülőkkel. Egy apával, aki gyűlöli a gyereke anyját... és elviszi a gyereket láthatásra ide-oda. Azt gondoljátok nem akar és nem tud a gyereken keresztül visszaütni?!

Az ügyvéd jó ötlet, de lássunk már tovább az orrunknál!

Kátya drága, utólag is rajtakaphatod a tárgyalás után a pasit, Z-vel vagy mással. Csak szervezés kérdése. Akkor nem kellenek a levelek, nem kell semmi, egyszerűen csak felszólítod, hogy húzzon haza és csomagoljon össze.

Nincs vita, nincs semmi. Csak a tények vannak.

Füles-Bagoly 2009.04.26. 09:29:21

És még valami.

Kezdjük az elején.
MIÉRT/KIÉRT alakult ki ez a helyzet? Miért is tűr a főszereplő?

A gyermekéért. És csak őt hagyjátok teljességgel figyelmen kívül.

Még egyszer mondom. BÁRMI történik is, ez a férfi annak a gyereknek akkor is az APJA marad.

dropout 2009.04.26. 13:15:28

Értem, mit mondasz.
És amit leírtál, _általában_ igaz a válásokat követő helyzetekre.

Ám itt egy egyedi, pontosabban egyéni sorsról van szó. Az az érzésem - bár érzésem nem csalhatatlan -, hogy Catherine férje inkább az a típus, mint amilyen az említett kollégám nevelt fiának vér szerinti apja.

Pont az vezetett idáig, hogy a pasika nem gondolkodott családban. "Megnemzette" a gyereket, a hiúságát legyezgette egy darabig a tudat, hogy van egy "kölyke", de azon túl...

Nem az motiválja őt, hogy pl. azért dolgozik, hogy a családjának legyen mit ennie!

Én pl. az elmúlt időszakban válságba kerültem a munkámban. Olyannyira, hogy nemcsak munkakedvem, hanem életkedvem sem volt. Megcsömörlöttem. És belesodródtam egy olyan szituációba, amiben bukott embernek éreztem magam és már a kirúgás réme is fenyegetett.
Mindennek a legfőbb oka pedig az volt, hogy egyedül vagyok (Catherine-nel még akkor ismerkedtem meg, amikor ő is abban a cipőben járt, amiben most én), nincs MIÉRT, nincs KIÉRT dolgoznom, küzdenem!!! A fél karomat is odaadnám azért, hogy végre családom legyen! (Amikor már nagyon szorult a nyakam körül a hurok, csak akkor eszméltem. Kapálóztam, mint a felborult bogár, és akkor sikerült kijönnöm a szarból, mikor a szerelem, a férjhez menés és a gyermekszülés iránti vágyamat feladtam, beletörődtem, hogy nekem ez - akár az előző életemben elkövetett gaztettekért járó büntetésként - nem jár, és csak a munkámra koncentráltam. Elhatároztam, hogy ha az élet magánéleti frontján nem lehetek sikeres, akkor mindent meg kell tennem azért, hogy legalább a hivatásomban megtaláljam a helyemet. És Isten segedelmével megszabadultam a béklyómtól. A kereszt /magány, számkivetettség/ maradt a hátamon, de béklyó nélkül könnyebb cipelni.)

De most látom, hogy képletesen fogalmazva Catherine is "odaadta a fél karját", olyan kompromisszumot vállalt, amely már nem lett volna vállalható.

És nem azért volt vállalhatatlan, mert akár ő, akár én olyan fene nagy öntudattal rendelkező emancipuncik vagyunk, NEM!
Hanem azért, mert mindazt, amiért ő (részben) egyedül megküzdött (s ezek nemcsak anyagi, hanem szellemi tőkét is képező javak), azt a sutba hajította, és lealacsonyítva magát a hátrányos szociokulturális közegben nevelkedett, pejoratív értelemben "egyszerű", iskolázatlan nők szintjére, "ALULVÁLASZTOTT". Miért? Mert már annyira bántotta a magány, a kiúttalanság, a reménytelenség, hogy ha így telnek tovább a napok, akkor neki soha a büdös életben nem lesz gyereke!!! :(((

Ebben a modernnek nevezett civilizációban, ahol az évszázadokon át bevált nemi- és családi szerepek totálisan felfordultak, mindennek csak a fonákját látjuk, frankón be tud ütni a mennykő!!!

Ahogyan a természet kizsákmányolása, a környezetszennyezés is visszaüt nemsokára (és keményen!), úgy az emberi nemre ("fajra") jellemző biológiai törvényszerűségek tagadása is. Mert létezik olyan, hogy anyai ösztön. És ha ez egy nőben felébred, akkor ott kő kövön nem marad.

Szerencsés esetben a nő előbb talál (komoly és tartós párkapcsolat, az én olvasatomban házasság céljából) társat, mint hogy gyermekre vágyna. Ám ha ilyen értelemben kifut az időből, vagyis az anyai ösztön elemi erővel történő felbuzdulása előtt ez nem sikerül - bármilyen okból -, akkor teszi ki magát olyan kockázatnak, hogy az élete Catherine-éhez hasonlóan alakul. :(((

Nem feledkezem el az apai szeretet és az apai ösztön meglétéről sem. Az apákra nagyon is szükség van! És szerintem Catherine sem megfosztani szeretné az apát a gyerekétől, gyermeket az apjától - szó nincs erről! Csupán átmenetileg, addig, amíg a volt férje a saját lakhatását (akár bérelt szoba-konyhában is)nem tudja megoldani szeretné korlátozni a kapcsolattartást.

Szerencse a szerencsétlenségben, hogy Catherine gyermeke még elég kicsi ahhoz, hogy a most zajló eseményekből igen keveset fogjon fel. Bonyolultabb lenne a helyzet, ha ő már pl. egy 8-10 éves iskolás lenne. Akkor lenne az, amit te mondasz, hogy a gyerek fejét tele lehet beszélni mindkét oldalról, élő pajzsként felhasználni a felek közti mocskos háborúban.

Egyelőre ne rohanjunk előre a fejtegetéseinkkel, nem olyan biztos, hogy itt is beáll majd a háborús helyzet. Mint mondtam, elég sok jel utal arra, hogy ennek a fickónak a család inkább üröm, teher, nyűg, azért "vigasztalódik" könnyű nőcskéknél, a "szabadság" élményét keresve.

Még egy gondolat, Catherine-nek címezve (de mások is reagálhatnak rá, természetesen): a családterápia lehetősége.
Te élsz ebben a helyzetben, csak te tudod megítélni, hogy a ti esetetekben ez megoldás lehet-e.

A demarkációs vonal ott húzódik, hogy feltedd magadnak a kérdést, akár többször is visszakérdezve, mint a computer: "Meg akarom-e menteni ezt a házasságot? Szeretem-e még őt, akarom-e őt, dacára mindennek? Megérné-e nekem?"

Ha a kérdésekre egyértelmű "NEM" a válasz, a családterápia fölösleges.

mutymuty 2009.04.26. 14:07:58

Eloszor is sajnalom, hogy a bedobott otletem ekkora lavinat inditott el. Figyelmen kivul hagytam az erzelmeket es nem szamitottam ra, hogy ilyen sok extra fajdalmat fog okozni. Lehet, hogy felreertheto volt, de en csak a biliboritas elott par nappal irtam volna csak az alno neveben, nem ilyen hamar, hogy ne kelljen melyen belemaszni a levelvaltasokba, egyebekbe. Nem is a sajat otthonotokban kepzeltem el azt a talalkozast, hanem mondjuk egy parkban. Ezzel kapcsolatban mar sok kulonbozo velemenyt hallottal. Tegy belatasod szerint.

Par dologra kivancsi lennek. Azt irtad, hogy egy hete a gyerek is tartozkodik az apjatol. Milyen volt elotte a fiuk kapcsolata? Voltak csak apas programok? Eddig nyugodtan ra merted bizni? En ugy latom a sajat csaladomban, hogy a ferjemnek teljesen eleg egy-ket oranyi csak apas kozos program a gyerekkel, mar attol is teljesen lefarad. Nekem egyenlore teljesen elkepzelhetetlen lenne, hogy magukban egesz napos programra vallalkozzanak. Oda akarok kijukadni, hogy amig ilyen kicsi a gyerek, addig lehet, hogy boven eleg mindkettojuknek, ha kettesben elmennek jatszoterezni, labdazni, stb. egy - ket orara. Lehet, hogy naiv vagyok, de mivel eddig nem volt arrol szo, hogy rosszul banna az apa a gyermekevel en nem feltenem vele. Azt ertem, hogyha nagyobbacska lesz es mondjuk egy egesz hetveget toltenenek egyutt, akkor mar nem mindegy, hogy hova viszi, de addig?

Arrol sem esett szo, hogy a herceg agressziv tipus lenne. Vagy tevedek? Igy ettol sem tartanek, hogy tetlegesseghez folyamodik felhaborodasaban. Esetleg attol tartanek, hogy nem akar elkoltozni.
Nekem egy gazos helyzetben azt javasoltak egyszer, hogy mikor ki akarom dobni az elettarsam mondjam meg neki, hogy uton van a testverem. A bili borogatas kozepette telefonon erdeklodott is a testverem, hogy jojjon, vagy ne. Ket percre volt autoval. Valami hasonlo hasznos lehet. Tudatni, hogy X ferfi csaladtagok tudnak a helyzetrol es szukseg eseten jonnek segiteni. Akar oda is telefonalhatnak es ha nem veszed fel, vagy kered, akkor jonnek segiteni. Egyebkent nem rendelnem oda oket.

Szoval nem artana, ha a lehetosegekhez kepest normalisan lehetne lefolytatni a nagy beszelgetest. Pl. figyelj ide reszemrol vege van a kapcsolatunknak. Kiabrandultam beloled ezert, meg ezert, meg ezert. Legyszives ... ido alatt koltozzel ki a lakasbol.

milk-shake 2009.04.26. 20:16:12

Sziasztok. :)

No...szóval...Füles-Bagoly...nem a harc itt a lényeg, sőt...
Tényleg az lenne a legjobb, ha ez az egész úgy lenne lezárható, hogy ne legyen még egy hangos szóváltás sem.
De épp Catherina írta, hogy ha sarokba szorítva érzi magát, akkor támad. Márpedig az a helyzet, amikor a fejére borul a bili, és csomagolnia kell, az eléggé sarokba szorított helyzet. És kiszámíthatatlan reakciókat szülhet.
Erre mondom én, hogy fel kell készülni. Ne érje semmi sem váratlanul. Nyilván az a cél, hogy simán le lehessen zárni ezt a kapcsolatot, mert valóban ő marad a gyerek apja. Bár, ha egy ilyen helyzetben annyira elragadtatja magát valaki, hogy őrjöngeni kezd, vagy isten ne adja tetlegességig is elmegy, akkor ugye nyilván érdemes átgondolni, hogy a gyereket el lehet-e engedni vele bárhova is.

Szóval én nem harcra buzdítok senkit, és főleg nem az elégtétel miatt. A cél itt az, hogy elmenjen, kiköltözzön a lakásból. És én attól tartok, hogy ez nem fog simán menni. Márpedig ha kiderül, hogy Catherina mindent tud, akkor lesz igazán elviselhetetlen a helyzet. És egy ilyen légkörben a gyereknek is ott kell lenni...hát..nem tudom, hogy jó-e.

Egyébként ahogy már sokszor mondtam-írtam, én mindenképpen megvárnám, míg megérkezik papír alapon is a végzés. Még akkor is, ha ez plusz két-három hét.

És azt hiszem, ha ilyen helyzetbe kerülnék, én megoldanám, hogy kivennék neki egy hónapra valahol egy szobát vagy egy kis lakást, amíg dolgozik odavitetném minden cuccát, az utolsó zokniig, zárat cseréltetnék az ajtón, és megoldanám, hogy munkából valahogy oda jöjjön, ahol már a cuccai vannak, ott megkapná borítékban a bizonyítékokat, meg kb három sort tőlem...vagy lehet, hogy akár egy hosszabb levelet is...
Aztán kezdjen a helyzettel, amit akar.

És még valami...amivel nem biztos, hogy nagyon népszerű leszek. :)de ha jól értettem, dropout is valami ilyesmire utalt.
Szóval mi is a legnagyobb probléma ebben a kapcsolatban számodra Catherina? Az hogy megcsalt? Egészen biztos vagy benne, hogy vége van ennek a kapcsolatnak? Semmi olyat nem tud mondani, tenni, amivel meggyőz, hogy ne szakíts vele?
Azokat a kérdéseket, amiket dropout írt, valóban fel kell tenni...mert ha valamelyikre is igen a válasz, akkor tényleg el lehetne gondolkozni a párterápián. De erről máshol már beszéltünk. :) Már ha eddig nem tudtad volna, hogy ki vagyok. :)

Catherine 2009.04.26. 21:33:50

Válasz dropout kérdéseire:

"Meg akarom-e menteni ezt a házasságot? Szeretem-e még őt, akarom-e őt, dacára mindennek? Megérné-e nekem?"

Egyértelmű NEM.

Nem akarom megmenteni a házasságomat. Döglött lovat kár agyonütni.
Miért? Mert ha tovább tűröm ezt az egészet, akkor nem mentek meg semmit az ég egy adta világon. Nincs mit megmenteni. Az érzelmi közösség (és itt a válasz a második kérdésre) már megszűnt. A szerelem része azt hiszem tavaly ősszel. Tavaly nyáron még megvolt, amikor volt egy veszekedésünk. Kicsit több odafigyelést és egy kicsit több segítséget akartam kérni tőle. Akkor azt vágta a fejemhez, miután jól berugott, hogy minket már csak a gyerek köt össze. Akkor ez fájt. Úgy éreztem, hogy nélküle nem tudnék élni.
Aztán bebizonyította, hogy van élet rajta túl is. Egyre gyakoribbak lettek a kimaradozások, egyre kevésbé éreztem azt, hogy a támaszom. És aztán eljött az az ominózus őszi bortúra.

Többször kértem, hogy ne igyon annyit, ne járasson le a nagy plénum előtt. Nem tette meg. És amikor végül hazajöttünk, tudjátok mit mondott? Hogy vagy lesz szex vagy elmegy bulizni és felszed egy csajt.

Azt hiszem, itt lett vége a szerelemnek.

Hogy mi maradt utána? Nem is tudom. Maradt egy kis szeretet- és tisztelet-féle bennem. A gyerek végett, semmi másért.

Meg egy jó adag félelem: féltem attól, hogy egyedül maradok a gyerekkel és akkor hogyan fogok majd megélni. De ez a félelem azonnal elmúlt, amint felvettem az első fizetésem. Rájöttem, hogy nem vagyok kiszolgáltatott helyzetben.

Sőt, akkor leszek abban, ha maradok. Uis az ő dolgai (az anyagi káosz) sosem fognak lerendeződni. És előbb-utóbb erre rá fog menni nemcsak a kapcsolatunk érzelmi alapja, de a megélhetésünk is, oda lesz mindenem, ami még az enyém és mehetek az utcára a gyerekkel.

Ezért volt néhány hete, még mielőtt kiderült ez az egész félrelépősdi, a "megszorító csomag". Akkor még úgy gondoltam, hogy ha úgy látom, partner a megszorításokban, akkor van értelme még a gyerek miatt kitartani.

Néhány nappal később azonban kiderül, ami kiderült. Hogy mi halt meg akkor? A tisztelet, amit a gyerekem apja iránt éreztem. Mert ő sem tisztel sem engem, sem a gyerekét. És ez volt a kapcsolatunk utolsó morzsája, ha úgy tetszik.

Ezek után nincs mit menteni.
Pontosabban van: a lakásomat és a kocsimat, meg a megélhetésemet (pl. hogy ne kapcsolják ki a szolgáltatók mondjuk a vizet meg a villanyt), munkahelyemet és ilyesmiket. Azaz a gyerekem JÖVŐJÉT. És ebben az utolsó kérdésre a válasz: nekem nem érné meg maradni. Ha maradnék, megalázott lennék minden tekintetben. Sem a világ, sem önmagam, de még a fiam előtt sem lenne becsületem.
A világ lenézhetne és joggal: hiszen néhány hónap és én sem tudok már majd helyt állni a vállalt kötelezettségeimért. Ahogyan ő már nem tud, hiszen a szórakozás előbbre való, mint a kötelezettségek, és a család.
Önmagam is lenézhetném, hiszen felvállalok ismeretlen okból egy olyan mártíriumot, amit sem testem, sem lelkem, sem az erkölcsi érzékem nem óhajt.
És a gyerekem meg pláne lenézhetne, mert szép lassan kikerülne a fenekünk alól minden, ami most a biztonságot képezi. Maradna az utca és az éhezés. Csak hogy neki legyen kurvára pénze.

Biztos vagyok benne, hogy ő ezeket a mélységeket már nem vállalná velünk. Amint kiderülne, hogy kiszipolyozott teljesen, lépne egy másik áldozathoz. Mert ő megérdemli, hogy ne éhezzen, ne nélkülözzön.
Mi nem.
Legalábbis szerinte.

Catherine 2009.04.26. 21:42:44

Jogi dolgok:

Mármint amit ezekhez a fejtegetésekhez hozzá fűznék. Nem tudom, hogy a csjt hogyan rendelkezik, majd holnap utána nézek. A fellebbezésről való lemondás után nem hinném, hogy bármit lépne vagy jogilag léphetne, de majd utána járok.
Jogilag nincs keresnivalója, és ezért tök fölösleges is lenne ügyvédet fogadjon (nekem is), hiszen mi nem élünk együtt. Sőt még a gyerek születése előtt különváltunk.
Minden, ami a lakásban van, az enyém. Ő ezt kétszer aláírta és egyszer elismerte a bíróságon. Most másodszorra fogja elismerni. Ergo egyetlen ügyvéd sem venné komolyan a panaszát, ha élne ilyesmivel.
Ahogyan a valóság is azt mutatja, hogy néhány ingóságon túl gyakorlatilag csupasz seggel jött a kapcsolatunkba.

A láthatással kapcsolatban úgy adtuk be a kérvényt, hogy a lakáshelyzetét a lehető leghamarabb megoldja, ergo a láthatást minden hét szombatjában, meghatározott időpontban, határoztuk meg. Ekkor a gyereket el is viheti. Ennyiről volt szó, illetve a sátoros ünnepek másnapjáról és a nyári szünet egy hetéről, amennyiben igényt tart rá.

Ha az eljárás lezárul, és ki is jön a végzés, akkor neki nem hinném, hogy bármi keresni valója lenne.
Nem is hiszem, hogy keresne bármit is.

A cuccait hagyom, hogy elvigye. Csak azok a dolgok maradnak, amiket a közös háztartásba közösen szereztünk be, és amit én hoztam a közös életünkbe. Másra nem tartok igényt, magamnak meg fogok tudni teremteni mindent. Ergo kisemmizve sem érezheti majd magát, mert nem hagy itt semmit, amit magával hozott. Nekem a dolgaira nincs szükségem. Van egy szekrénysora, egy számítógépe, egy étkészlete, a ruhái, egy hűtője és egy mikrója, meg egy vasalója deszkástul és még néhány apróság (lábasok meg ilyesmik).
Ezek nekem is vannak, használaton kívül, anyáméknál. Ergo nincs rájuk szükségem.
A lakásra nem költött, vagy nem többet, mint ha albérletben lakott volna eddig. A közös életünkre költött, valóban, egy időben keresett is elég pénzt hozzá (szűkösen eleget), de ugyanakkor a keresményének a nagy százalékát (kb. 50 %-át átlagban) már akkor is magára szórta el, ezért nincs miről anyagilag (kifizetlek szinten) sem beszélnünk.

Catherine 2009.04.26. 21:52:27

A nagy beszélgetés és a dolgok érzelmi részéhez:

Ahogyan már írtam, az érzelmi alapnak annyi, döglött lovat kár agyonütni. Így a fenntartott, de csak látszatként fennálló gazdasági közösségnek sincs értelme. Pláne nem abban az értelemben, hogy én busszal járok bevásárolni, hogy a legolcsóbban jussak hozzá a legolcsóbb noname cuccokhoz, míg ő kocsival fényeskedik a szeretőjének. Az én kocsimmal, amit én tankolok, én fizettem ki és én tartok fenn.

Amit tervezek, az annyi, hogy ha a kezemben a papír, és bizonyítottan ő is átvette, akkor elé tárom az egész felfedezést. A gyerek nem lesz jelen, nem akarom, hogy hallja és tanúja legyen.

Amitől nem tartok, az az, hogy bántana. Fizikailag nem hiszem, de ha megteszi, legfeljebb visszaütök. Menni fog, de nem hiszem, hogy sor kerül rá.

Amitől tartok, hogy érzelmi zsarolással fog próbálkozni, ami a következő pontokból fog állani:

1. nincs hova mennie
2. nincs miből megélnie, mert vonják a fizetését
3. most törnénk fel, ha már megállapítják a gyerektartást
4. szeret (mert nincs hova mennie, mert nincs miből megélnie és mert megállapították a gyerektartást)
5. elveszem tőle a gyereket és nélküle nem tudna élni.

Ezt modelleztem le. A gyerek állna az utolsó helyen, azt hiszem.

El fogom neki mondani nemcsak azt, hogy felfedeztem a csalárdságát, hanem azt is, hogy ez döbbentett rá arra, hogy az érzelmi alap már régen elmúlt, valahol, valamikor.

Ezek után jönne az, hogy hajthatatlan vagyok, bizonyára szemét disznó is leszek, sőt hibás is én leszek, mert ő nem kap meg semmit.

Amikor továbbra is hajthatatlan leszek, akkor meg könyörögni és esküdözni fog.

De kb. ennyi lesz az egész. Meg fogom kérni, hogy egy heti ruhát szedjen össze, és cuccoljon akárhová. Kocsikulcsot, lakáskulcsot leteszi a konyhaasztalra. És bezárom mögötte az ajtót.

A lakásból nem tudom olyan egyszerűen kitenni, hogy zárat cserélek. A bejárati ajtót ő intézte annak idején, és ez valami spéci szerkezet. Szóval a zárcsere nem annyi, hogy veszek a tecsóban egy ezer forintos zárat négy kulccsal.

Az biztos, hogy távozni fog. Mert én ezt akarom. Lehet, hogy azt vetítem majd, hogy átmeneti a dolog, holott marhára nem átmeneti.

De megy, ez biztos. Másnap reggel egyedül akarok ébredni a gyerekkel.

Az is biztos, hogy utána fog még teperni. De ennek már semmi értelme.

dropout 2009.04.26. 23:23:29

@Catherine:

"Többször kértem, hogy ne igyon annyit, ne járasson le a nagy plénum előtt. Nem tette meg. És amikor végül hazajöttünk, tudjátok mit mondott? Hogy vagy lesz szex vagy elmegy bulizni és felszed egy csajt."

No, én ekkor adtam volna ki az útját!

Vagy nem is, inkább emiatt: "Ezek után nincs mit menteni.
Pontosabban van: a lakásomat és a kocsimat, meg a megélhetésemet (pl. hogy ne kapcsolják ki a szolgáltatók mondjuk a vizet meg a villanyt), munkahelyemet és ilyesmiket. Azaz a gyerekem JÖVŐJÉT."

Én egy anyagias nőszemély vagyok. Azzal a finomítással, hogy nem vagyok érdekember, nem azt nézem, hogy a leendő partneremnek mije van, senkit nem akarok lehúzni. DE: ha már hozzátenni nem tud ahhoz, amim nekem van, akkor el se vegyen abból. Ha kísérletet tesz rá, fel is út, le is út. Aki anyagilag megkárosít, az megkárosít erkölcsileg is. Mert eltékozolja azt, amit összeszorított fogakkal, túlórázva,munka mellett tanulva, anyagi és időbeli áldozatokat hozva előteremtettem. A reménybeli családomnak, a gyermeke(i)mnek...

"Szóval mi is a legnagyobb probléma ebben a kapcsolatban számodra Catherina? Az hogy megcsalt? Egészen biztos vagy benne, hogy vége van ennek a kapcsolatnak? Semmi olyat nem tud mondani, tenni, amivel meggyőz, hogy ne szakíts vele?"

A megcsalást azt én is leszarnám, magasról. De azt, hogy éhezünk a gyerekkel egy ilyen tetű miatt, na, azt nem!!!

Catherine dear, ne csak ne üsd a döglött lovat, hanem szállj is le róla és vigyázz, nehogy a tetem maga alá temessen!

milk-shake 2009.04.27. 06:07:16

Kedves Catherine: A mostani soraid már sokkal több higgadtságot mutatnak. És hát amiket írsz, egyre jobban összeáll a kép, és értem, hogy miért nincs értelme beszélni tovább erről a kapcsolatról.

Catherine 2009.04.27. 12:04:02

Dropout, igyekszem úgy kiszállni ebből az egészből, hogy minél kisebb sérüléseket szerezzek. Most növesztem a krokodilbőrt a szívem köré (ez a levelezgetősdi is erre jó).

Az éhezést, a szeretett személlyel közös nélkülözést bevállalja az ember lánya. Ha azt látja, hogy a másik is megteszi.
De egy ilyen helyzetben, amikor az egészért ő a felelős, és ugyanakkor a nélkülözést csak én várom el magamtól és a kisgyerektől, míg neki mindenre jut, ami nekem luxus, nos az ilyenben nem nélkülözök vele együtt.

Catherine 2009.04.27. 12:05:43

Milk-shake, igazából hullámzom. Van hogy felháborodom, felcsattannak az érzelmeim és kiakadtok. Olyankor a kőkövönsemaradjon állapotában leledzem. De többnyire higgadt és nyugodt vagyok.
Megfigyeltem, hogy utóbbi általában akkor történik, ha nincs a közelemben. Ha a közelemben van, ha itthon eszi a fene, akkor gyűlölöm és háborgok. Kívül és belül egyaránt.
De egyre többet vagyok higgadt és egyre kevesebbet indulatos.

Füles-Bagoly 2009.04.27. 13:31:33

Dropout, Milk-shake :D Egyről beszélünk, csak 3 féleképpen. :)
Catherine örülök, ezt szerettem volna sugallni, hogy csak nyugodtan.

Az elmúlt 3 évben sokszor gyűlöltem még az exem én is, vsz. túl hamar jött a férjem és a kismakik, no de sebaj. Igazából azóta se bánom, hogy korrekt voltam akkor, és nyugodtan okos.
Pedig engem nem csak anyagilag vágott haza (szó szerint)...

mutymuty 2009.04.27. 16:19:36

Figyu, mivel par het meg hatra van nem lehetne egy kicsit felpiszkalni a lelkiismeretet? Most kifejezetten az anyagi fertelensegre gondolok. Az a par het sem mindegy, hogy hogyan telik el (mire futja, stb.). Tisztaban van vele, hogy te nelkulozol a gyerekkel? Vagy remenytelen? Megint naiv vagyok?
Egyszer regen meselt nekem valaki a pszichologiarol. Valahogy ugy szolt, hogy tobbet erunk el azzal, ha nem lebacva adjuk elo a masiknak, hogy pl. te r.hadt szemet te sohasem viszed le a szemetet. Ezzel nem csinalunk kedvet neki, epp ellenkezoleg. Viszont, ha ugy hangzik, hogy olyan rosszul esik nekem, hogy nem segitesz, pedig en olyan faradt vagyok, lotok futok egesz nap, akkor jobban felfogja a masik es szivesebben megteszi. Tehat, ha egy kicsit is van ertelme, akkor megprobalnam eloadni a kovetkezot: tudod te, hogy milyen nehezen sakkozom ki a kajara egyebekre valot nap mint nap. Most is mar csak ennyi, meg ennyi van erre a honapra. Nagyon szomoru vagyok ettol, hogy nem vehetek rendes etelt, ruhat, akarmit, amire szuksegunk van. Nagyon rosszul esik, hogy te nem vigyazol a kiadasokkal, mig mi ezt, meg ezt eszunk, addig te nem sajnalod a penzt italra, meg magadra. Legyszives jobban gondolj rank es ne tedd tobbet.
Bocsanat, ha tok feleslegesen irok ilyeneket, de en optimista tipus vagyok. Hatha egy picit felfogna abbol amit mondasz. Amugy vegul csinalja a mellekest, vagy nem?

dropout 2009.04.27. 20:28:10

@Catherine: "Az éhezést, a szeretett személlyel közös nélkülözést bevállalja az ember lánya. Ha azt látja, hogy a másik is megteszi."

Én csak akkor vállalom/-nám, ha biztos lehetek abban, hogy 1. önhibáján kívül került ilyen helyzetbe (pl. a válság miatt megszűnik a munkahelye és munkanélkülivé válik) ÉS 2. mindent megtesz azért, hogy változtasson rajta. Nem az italba, drogba, szajhákhoz, akárhová "menekül", hanem minél nagyobb a baj, annál jobban igyekszik és minden (munka)lehetőséget megragad.

Céloztam a (hál' Istennek már csak múlt idejű) munkahelyi válságomra. Én is megtehettem volna, hogy elhagyom magam és piázni kezdek, vagy beszedem az összes gyógyszert, ami itthon van (mondjuk attól nem nyiffantam volna ki, mert elég gyógyszerellenes vagyok, így Algopirinen kívül nincs is semmim, de mindegy) - oszt jónapot! Nem is érdekelt volna senkit, hogy iszom-e vagy nem, gyógyszerezek-e vagy nem. Vagy ha nem fizetek semmit és megyek az aluljáróba csövezni.

És mégsem tettem. Mert amilyen peches vagyok, úgyis túléltem volna egy esetleges öngyilkossági kísérletet és annál nagyobb a szégyen. Az itallal meg úgy vagyok, hogy ha már nagyon szomorú vagyok, akkor innom sem érdemes.Az okot kell megszüntetni...
Szóval összeszedtem magam (pedig nagyon nehéz volt, mert ráadásul pont akkor halt meg egy kedves barátnőm, tragikus körülmények között, fiatalon)és mindent megtettem azért, hogy változtassak a helyzetemen. A bajban a legjobban egy Társ hiányzott, aki velem van, aki kitart mellettem, aki lelket önt belém... Én bizony megbecsültem, s talán meg is háláltam volna, ha lett volna párom és érzelmileg kiállt volna mellettem, segített volna az álláskeresésben, meg minden. Ha mással nem is, legalább biztatással. :((

Amikor már abszolút elveszettnek tűnt minden remény, akkor jött a "felmentő sereg", a "deus ex machina".

Éppen ezért nálam az önsorsrontó életvitelre nincs mentség!!! Pláne akkor, ha a delikvens már nemcsak a saját életét mérgezi, hanem másokét (köztük kisgyermekét) is!!!
Ez már nem az a kategória, hogy valaki balszerencse(-sorozat) áldozata lesz. Mert egyébként van ilyen, sajnos.

Azonban az eddig megismert tények alapján a te férjurad nem önhibáján kívül balszerencsés, hanem már a múltban is jó nagy szart csinált. :((

És itt áll egy ember, aki mellett ott lenne a családja: Catherine, mint támasz, de nem elsősorban anyagi értelemben; a közös gyermek, akinek csak a kacagásából erőt lehetne meríteni... De ő nem kér belőle, ő ezt nem becsüli. A legnagyobb értéket a világon!!!

dropout 2009.04.27. 20:42:42

@Catherine: "De egy ilyen helyzetben, amikor az egészért ő a felelős, és ugyanakkor a nélkülözést csak én várom el magamtól és a kisgyerektől, míg neki mindenre jut, ami nekem luxus, nos az ilyenben nem nélkülözök vele együtt."

Ennek a margójára írom...

Catherine hátterét, körülményeit már régebbről ismerem. Természetesen semmi bizalmas infót nem akarok itt elkotyogni, de talán annyit szabad - és valószínűleg a blogtársak is tudják -, hogy C. jól nevelt, kulturált családból való, tanult-művelt nő.

Az nem fér a fejembe, hogy C. egy ilyen (a munkahelyéről pénzt sikkasztó, egyre gyakrabban részegen hazajáró, kétes nőcskék után szaladgáló - hogy csak a legutóbbi "produktumait" említsem) alakkal egyáltalán hogy tudott szóba állni anno???
Nem bántásból teszem fel eme költői kérdést, félreértés ne essék!

Csupán arra akartam kilyukadni, hogy általában ezek a dolgok nem minden előzmény nélküliek, és az ilyen ostoba, kisstílű embereknek mint ez a pasas, általában nem sikerül hónapokon, esetleg éveken át színészkedni. A csontvázak sokkal hamarabb kihullanak a szekrényből.

Túl kevés volt az idő. :((((

Persze most már nem azon kell "agyalni", hogy miért nem vette észre. Akkor.
Ahogyan az egyik ismerősöm a válságos korszakomban mondogatta: csak előre kell nézni! Csak a jövővel és az elérni kívánt célokkal szabad foglalkozni. A múltat le kell zárni. Nemsokára nyílik rá alkalom.

Catherine 2009.04.28. 14:23:51

@Füles-Bagoly:
Tudom, hogy veled mik voltak. És tudom, hogy igazad van. Főleg tőled kérem az elnézést, a játékért, amit még holnap folytatni fogok. Mert tudom, hogy nem helyesled.
És azt is tudom, hogy méltósággal kell elmenni. De a méltóságom visszanyeréséhez most ez kell.

Épp ma beszélgettem apámmal, a legbölcsebb emberrel, akit ismerek. Elmondtam neki mindent, ami az utóbbi napokban történt. És felmerült a kompenzálás, mint téma. Hogy úgy gondoljuk páran, hogy talán a más területeken meglévő sikertelensége lehet részben az eredője a mostani viselkedésének (azon túl, hogy eredendően ilyen a természete).
Bennem e kapcsán csak annyi ötlött fel, hogy nekem is ugyanannyi jogom és okom lenne kompenzálni, mint neki? Hiszen ugyanazon vödör sz.rban ülünk, és az csak részletkérdés, hogy ő öntötte be a sz.rt, míg én csak a vödröt adtam.
Szóval okkal és joggal kompenzálhatnék én is.

Most megteszem. Csak egy kicsit.

Catherine 2009.04.28. 14:35:24

Mutymuty, naív vagy. Ő nem az a típus, akinél ez a pszichológia bejönne.

Erről meg a szomszédasszonnyal dumcsiztam tegnap. Az este átjöttek, és mivel nagyon jóban vagyunk, kvázi barátnők, így elmondtam. Mondta, hogy látja, valami nincs rendben már hetek óta. És jól látja. Elmondtam a helyzetet és teljesen ledöbbent. Ezt a mélységet nem gondolta volna a férjemről. És ő is elég jól ismeri, hiszen összejárunk, még a nyaralást is közösen terveztük (ezért is akartam vele beszélni, hogy valahogy forogjanak ki a dologból).

Ő is úgy látja, ahogy dropout, hogy alulválasztottam. És mint az "életünk része" azt is látja, hogy a férjemnek erre oka aztán nem volt. Itthon az ágyban mindent megkapott, még jobb pillanataimban azt is, amitől egyébként boldogult lánykorom óta irtózom. Ugyanakkor mint háziasszony is teljesítek, a szomszédasszony szerint még többet is, mint kéne: gondozom a gyereket, plusz még mosok, főzök, takarítok, bevásárolok nélküle. Ha kell érte megyek (több száz km-re is), ha kell villanyt szerelek. Neki semmit nem kell csinálni, azon túl, hogy dolgozik. Soha egy hangos szót nem hallott tőlem, soha egy vita nem volt abból, hogy miért nincs pénzünk. Soha egy szóval nem vádoltam azért, mert ilyen anyagi helyzetbe hozott minket, sem nyíltan, sem pedig a fürdőszobatükörnek.

Ezek után nem érti, hogy mi hiányzik neki. Azt mondta, hogy bármelyik pasi összetenné a két kezét is, ha csak a felét megkapná annak, amit adtam.

Én se értem. :(

Catherine 2009.04.28. 14:38:06

@dropout: "És itt áll egy ember, aki mellett ott lenne a családja: Catherine, mint támasz, de nem elsősorban anyagi értelemben; a közös gyermek, akinek csak a kacagásából erőt lehetne meríteni... De ő nem kér belőle, ő ezt nem becsüli. A legnagyobb értéket a világon!!!"

Ühüm. Utóbbi fáj a legjobban. :(:(:(:(:( A kicsike nem számít. Nem én nem számítok, hanem a kicsike. :(:(:(:(

Füles-Bagoly 2009.04.28. 17:19:16

Tőlem nem kell elnézést kérned. :) Ugyan. Anno nekem is volt egy bölcs barátom, aki okosan intett, és elfogadta, ha nem fogadtam meg a tanácsát. Bölcs nem vagyok, de barát talán igen. :)

Viszont most mondok egy okosat, igazat. Nem én találtam ki, de okosnak és igaznak tartom.

A férfi a nő miatt szereti a gyereket. És nem a gyerek miatt a nőt.

Az részletkérdés, hogy a ti esetetekben mennyire FÉRFI a férfi.

A másik megfejtést is tudni vélem, az már saját tapasztalat, bár a spanyolviaszt itt sem én találtam fel.

Kiszolgáltad, mindent megkapott. MINDENET. Ez volt a hiba, nem kellett küzdenie, és ezzel kvázi el is érted a jelenlegi helyzetet. :(
Az megint más kérdés, hogy okos férfi ezt nem hagyja kialakulni, sose engedi ki az irányítást a kezéből.
Mondom tudom, a tisztelt exnél ugyanez volt a hibám, többek közt.
És a mostani páromnál is megpróbáltam elkövetni. És itt látszik, hogy ő okos, nem engedte elkövetni ugyanazt a hibát. És FÉRFI tudott maradni. Pedig ismersz, nincs könnyű dolga. :D

Tudod azt kívánom, hogy a következő partnered ilyen típus legyen. Szívből kívánom!!!!

Füles-Bagoly 2009.04.28. 17:21:13

Szomszédasszony!
Nagyon okos ötlet volt! Jelezd neki a beszélgetés időpontját, ha lehet a férje is legyen otthon, és kivételesen füleljenek.
Szorult helyzetben nagyon gyorsan közbe tudnak lépni, pláne ha vmi egyezményes jelet is meg tudtok beszélni. :D

Remélem megbízhatóak, és titoktartóak.

dropout 2009.04.28. 22:16:32

@Catherine: "Szóval okkal és joggal kompenzálhatnék én is. Most megteszem. Csak egy kicsit."

Attól tartok, ezzel egy fölösleges kitérőre pazarolod az erődet.
A tárgyalásig sokat kell gondolkodnod (ebben segítünk mi is itt a blogon), tartalékolnod kell az energiádat, hogy minden jól menjen. Mellékes dolgokra (nekem, mint külső szemlélőnek ez az!) nem helyes elvesztegetni, szétforgácsolni az energiádat. És tényleg nagy az idő előtti bukta kockázata is.

dropout 2009.04.28. 22:22:19

@Füles-Bagoly: "Kiszolgáltad, mindent megkapott. MINDENET. Ez volt a hiba, nem kellett küzdenie, és ezzel kvázi el is érted a jelenlegi helyzetet. :(
Az megint más kérdés, hogy okos férfi ezt nem hagyja kialakulni, sose engedi ki az irányítást a kezéből."

Ez is egy lehetséges (pszichológiai, elméleti) magyarázat.

De az is valószínű(az előbbieket nem kizárva), hogy alapvetően a pasi készülékében van a hiba. A jó öreg végtelenített kamaszkor-szidróma. Az ilyen emberek természetesnek veszik, hogy nekik minden JÁR.
Ahogy a kamasz srácoknak egyes családokban: ha jól tanulnak, ha nem,akármennyit szemtelenkednek, csavarognak, stb., akkor is megkapják a 30.000 ft-os márkás cipőt, a legújabb szériájú mobiltelefont, anyuka akkor is kimossa a ruháikat, ha azok szerteszét vannak dobálva a szobában, elmosogat, ha három hetes ételmaradék rohad a sarokba becseszett tányéron...

Az ilyenekben fel sem merül, hogy a "kedvezményeket" bármikor vissza is lehet vonni.

Catherine 2009.04.29. 09:22:08

Füles-Bagoly, lehet, hogy igazad van.
De egy jól működő kapcsolatban a "kiszolgálás" normálisnak kéne, hogy legyen, nemde? A kiszolgálás nem csak arról szól, hogy az egyiknek mindene meglegyen, hanem arról is, hogy ezzel megbecsülöd a munkát, amit a családjáért végez. Valahogy a szerepekhez ez hozzátartozik.

Lehet, hogy eltosztam, mert beleképzeltem magam egy szerepbe, ami talán sosem volt igaz: a feleségébe.
Lehet, hogy ezek a szerepek már nem életszerűek.
Lehet, hogy régen túllépte már az emberiség őket a mertmegérdemlemmel.

Nem tudom. De legközelebb igyekszem másképp csinálni.

Talán veszekednem kellett volna vele. Talán folyton balhézni kellett volna a lóvé miatt. Talán nem kellett volna főznöm, ha nem volt zsetonom. Talán nem kellett volna "varázsolnom". Hogy érezze, igenis küzdenie kell azért, amink van. Hogy ne legyen ennyire természetes, ne érezze azt, hogy ez neki jár. Hogy ne nézze LEVEGŐNEK a családi életünket.

Hogy most miért nem tettem ezt? Miért nem bújt elő időben az anyatigris?

Talán az exem miatt. Vele folyton pöröltem. Mert folyton a hűtlenkedés látszatába keveredett. Mert tudtam, hogy nem szeret és mégis mellettem marad. Időnként olyan voltam, mint egy hárpia, időnként meg még annál is rosszabb. Leginkább egy viccbeli utálatos anyósra hasonlítottam.
És úgy éreztem, hogy ezt nem kellett volna. Hát most nem is csináltam. Pedig most meg ez lett volna talán a jó megoldás.

Vagy csak a kevésbé rossz megoldás lett volna?

Catherine 2009.04.29. 09:26:01

Dropout, kamasz-feeling. Asszem jól látod a dolgot. Talán ez közelebb van az igazsághoz, mint az, hogy őt családos emberként érettnek gondoljuk. Füles-Bagoly "ötletelésében" (nincs jobb szavam) ez az egy sántít egy kicsit: minél jobban telik az idő, minél kevesebb köt hozzá, annál jobban látom a legnagyobb hibáját: azt, hogy egyáltalán nem felnőtt. Nem gondolkodik felnőttként. Aki annyira nem törődik az ügyeivel, hogy még a hivatalos leveleit sem bontja fel, az még igazából úgy érzi, hogy nem a zsebére megy a játék, hanem a homokozóban vitatkozik a szomszéd Pistikével a kisvödrön.
Csakhogy itt nem kisvödörröl és szomszéd Pistikéről van szó. Hanem a családjáról és annak megélhetéséről. Minden egyes fel nem bontott levél egy újabb adósság, egy újabb kifizetetlen számla, egy újabb sárga csekk, ami csak növeli a mínuszban lévő milliókat.
Ez nem játszótéri tyúkper.
És aki ezt nem látja be, az nem több a gyereknél.

Füles-Bagoly 2009.04.29. 13:50:42

Nem kell jobb szó, valóban ötletelés volt.
De a valódi okokat illetően nektek lehet inkább igazatok.

mutymuty 2009.04.29. 14:55:55

@Catherine: "Nem tudom. De legközelebb igyekszem másképp csinálni." "Talán veszekednem kellett volna vele." "Talán az exem miatt. Vele folyton pöröltem."

Nekem a ketto kozotti arany kozeput tunik jonak. Nem folyton mindenert veszekedni, de a nagyobb hordereju dolgokert minimum kemenyebben szot emelni. Mintha a jelen kapcsolatban sok mindent nyeltel volna es magadba fojtottal volna.

En korabban voltam olyan, hogy magamban gyujtogettem a masik rossz dobasait es mikor tele lett a pohar, akkor ontottem a fejere az osszeset es lehetoseget sem adtam a javitasra, repult az illeto. Akkor megkaptam, hogy ez nem volt fer es igaza volt. Akkor konnyebnek tunt homokba dugni a fejemet. Azota sokat valtoztam. Igyekszem mindig meg aznap tisztazni a tuskeket a ferjemmel, amikor jelentkeznek. Ez sokkal jobban bevalt. Nem is veszekedes ez, csak siman velemeny nyilvanitas. Szerencsere o vevo ra. De persze ez nem feltetlen mukodik minden pasival szemben.

Catherine 2009.04.29. 21:36:03

Füles-Bagoly, én is csak ötletelgetek. Csak ugye én ismerem valamellyest a célszemélyt, így könnyebb a helyzetem.

Mutymuty, az exet se folyton b.szogattam, csak a volt nője verte ki a biztosítékot, aránylag elég gyakran. Meg az, hogy nem bírta ki nélküle. Már ott is inkább az volt a baj, hogy túl sokat tűrtem. És amikor a fejemre olvasta a kibírhatatlanságom, még ezt a keveset is elszégyelltem és az újban már másképp csináltam: sok tűrés, kevés pofázás.

Ráfáztam. :(
süti beállítások módosítása